Kupnja rabljenog automobila za kupca, ponekad predstavlja pravu strijepnju, što za rezultat podrazumijeva i pristup takvoj kupnji. Budući da je emocija=kupnja, kupovanje iz straha od dobivanja mačka u vreći, najčešće doprinosi problemima pri provjeri željenog, rabljenog automobila, te se najčešće obraća pažnja na sitnice koje nimalo ne utječu na stvarno stanje automobila (primjerice novi auto-radio sa ogromnim zvučnicima, opran motor,itd.). Evo par stvari „kako“, koje će vam uštedjeti živce i velike novce jer, većina opisanih pregleda može se obaviti u 10-ak minuta po autu. Za početak možete otići u bilo koji auto-salon, te vidjeti kako je to kad vam sve na autu paše „na oko“, sve je skladno složeno i nema nikakvih tragova oštećenja. To vam može biti polazna točka kod razgledavanja rabljenog automobila. No kad razgledavate rabljeni auto, možete si pomoći u odabiru, tako da obratite pažnju na slijedeće:
1. Pogledajte boju auta, te da li je nanovo lakiran, pitati zašto je lakiran, da li radi obnove laka ili prikrivanje tragova oštećenja. Postoji li razlika u nijansi boja, primjerice, blatobrana i vrata, da li je auto bio udaren, jer teško je poliranjem ukloniti razlike između starog i novog laka.
2. Rukom dosupna mjesta provjeriti, blatobrane, prednji i zadnji, pragove ispod vrata i prednji branik u potrazi za sitnim popravcima, poput lakiranja kistom ili sprejem, jer ukazuju na istrošenost automobila, izloženosti vremenskim uvjetma na cesti (sol, kamenčići na cesti i slično), jer isti sitni popravci mogu biti i odvraćanje pažnje od teškog hrđanja, primjerice blatobrana iznutra, što se može vidjeti jedino ako skinemo kotač.
3. Razmak između prednjih i zadnjih vrata mora biti jednolik, jer inače to može biti znak udarca sa strane. Također pogledajte je li poklopac motora, kao i zadnja vrata, u ravnini sa ostatkom karoserije, da li je razmak jednak, jer to sve mogu biti znakovi udaraca. Isto vrijedi i za masku motora, odbojnike, pragove, blatobrane. Obratite pažnju na kotače, jer kao i ljudske cipele, mogu odati kakve navike održavanja i čišćenja, ima prodavatelj. Na kotačima, bilo čeličnim ili aluminijskim se najbolje vidi kako se automobilom upravlja, kako ga se održava, vidi se što je auto zaista prošao.
4. Kad otvorite vrata, pogledajte u kakvom je stanju tkanina na vratima, da li je oštećena, prljava, poderana od sunca i učestalog korištenja, što vrijedi i za sve plastične dijelove koje se nalaze na vratima, zatim probajte tipkala ili ručicu za otvaranje prozora, ručicu za otvaranje vrata. Vrata bi se trebala otvarati bez ikakvog otpora i glatko, ako je moguće i bez škripanja. Gore opisano, vrijedi i za ostatak unutrašnjosti automobila. Obratite pažnju na vozačko sjedalo, kad sjedite u njemu, pogledajte lijevo od sebe na sjedalo te vidite da li je tkanina istrošena ili poderana, jer je to pravo stanje koliko je vozilo zapravo prešlo. Neki pokušavaju sakriti sjedalo sa prekrivačima, tako da podignite prekrivač i pogledajte tkaninu. Cijela unutrašnjost, plastika, dijelovi kože, te prekidači, bi trebali biti kao i na novom vozilu, ne bi smjela biti izblijeđena, kao da su dugo stajala na suncu. Najbolji primjer je ako rukom prođete po kolu upravljača, a u ruci vam ostanu sitni komadići plastike, to vam je znak da je vozilo dugo stajalo, izloženo suncu.
5. Otvorite poklopac motora i zagledajte se malo po motoru i oko njega. Sam motor bi bio idealan, ako ima neku mrljicu, jer je to ipak motor, te prekriven slojem prašine, jer je to znak da se, osim servisa, na motoru nije bitno radilo, te da je motor u savršeno očuvanom stanju. Ako je motor prljav i masan od ulja ili neke druge masne tekućine, to može značiti popuštanja neke od brtvi (primjerice poklopca ventila), nekvalitetno održavanje i slično. Ako motor izgleda kao da je svježe opran i sjaji se, a prešao je primjerice 40.000 km, to može biti znak prikrivanja nekog od problema gore navedenog. Kućište motora bi trebalo biti bez hrđe (primjerice oko amortizera), sve žice koje vode do motora, trebale bi biti zategnute u svojem sjedištima i uredno posložene.
6. Izvadite mjerač za ulje. To je štangica, koja se može nalaziti na sredini motora ili sa strane, ovisi o proizvođaču automobila. Kad ste izvukli mjerač za ulje motora, protrljajte malo ulja između prstiju (imajte maramice sa sobom). Mora ostati samo ulje među prstima, ne smije biti nikakvih drugih čestica poput mulja, jer to može značiti da je motor pred totalnim zaribavanjem, takve automobile izbjegavati.
7. Sada pokrenite motor. Trebao bi startati odmah, bez pretjeranog „verglanja“.
8. Obavezno otiđite na probnu vožnju.Prije kretanja,namjestite retrovizore „prema sebi“,radi izbjegavanja mrtvog kuta.Također namjestite si optimalan položaj za upravljačem i ,naravno, vežite pojaseve,nema smisla provjeravati automobil stavljajući glavu u torbu.Tamo gdje je moguće, isprobajte kočnice, auto bi trebao stati bez proklizavanja,ali ne stiskajte kočnicu tako da se odmah ukopate na mjestu, to može biti opasno, papučica se mora moći stisnuti bez propadanja ali i prevelikog otpora.
Mala napomena: svaki proizvođač automobila ima svoj način rješavanja pritiskanja papučice, kod nekih je mekša ili tvrđa, pa se nije loše raspitati kod ovlaštenih servisera( trebat će vam za kasnije održavanje,zar ne?)kako papučice kočnice reagiraju u normalnim uvjetima.
9. Testirajte mjenjač. Kvačilo može biti tvrđe ili mekše, ovisno o proizvođaču vozila, koliko je vozilo prošlo i slično, ali papučica kvačila ne smije biti pretvrda, niti „hvatati previsoko ili prenisko“, niti propadati. Promjene brzine moraju biti ujednačene, sam mjenjač ne smije cviliti, također mjenjač ne smije zapinjati prilikom prelaska iz/u brzinu, niti se smije čuti zvuk kao da niste stisnuli kvačilo ( kad zupčanici stružu jedan o drugi - vrlo neugodan zvuk).
10. Također pregledajte ručnu kočnicu, trebala bi početi kočiti nakon 7 i više „zuba“, opet, ovisi o proizvođaču i modelu vozila.
11. Pregledajte svjetla. Prednji farovi se sastoje od pozicijskih, kratkih i dugih svjetala. Također pogledajte žmigavce i svjetla za maglu ( ako ih ima). Na zadnjem dijelu vozila se nalaze pozicijska svjetla, svijetla za kočenje i žmigavci, te svijetlo za vožnju unazad i svijetlo za maglu. Sve ih pregledajte i uvjerite se da rade besprijekorno, jer vam ta svijetla čuvaju život, doslovno.
12. Zatim uključite brisače i nanesite vode na vjetrobransko staklo te zatim na zadnje staklo. Pogledajte u kakvom su stanju metlice na brisačima, trebala bi sa tekućinom za pranje stakala ukloniti sve prljavšine sa površine i ostaviti staklo čisto.
13. Prije svega, porazgovarajte sa prodavateljem, zatražite servisnu knjižicu. Sam prodavatelj će razgovorom otkriti u kakvom je stanju vozilo, pogotovo ako pokušava sakriti stvarne nedostake na vozilu, kilometražu ili bilo što bi utjecalo na cijenu vozila. Tražite one prodavatelje koji će vam objasniti u kakvom je stanju vozilo, što je promijenjeno, što bi eventualno trebalo promijeniti od dijelova, jer svaki vozač najbolje poznaje svoje vozilo kao i njegove „mušice“. Iskrenost je jedna od vrlina u svijetu prodaje, jer pomaže da se uspostave dobri poslovni odnosi i običaji, u cilju lakše, kvalitetnije, prodaje i kupovine, poput vozila.
Nema komentara:
Objavi komentar